سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا امواج مایکروویو مضر است و چند نکته کاربردی در مورد ماکروویو

آیا امواج مایکروویو مضر است ؟

مقدار کمی موج مایکروویو مضر نیست . امواج مایکروویو به طور معمول اطراف ما را احاطه کرده است . امواج ارسالی ماهواره ها ، تلفن همراه و حتی به وسیله امواج حرارتی در اطراف ما مایکروویو است . یک اجاق مایکروویوی که به درستی طراحی شده هیچ موج مایکروویوی را به بیرون منتقل نمی کند  .

چرا از ظروف فلزی نمی توان در مایکروفر استفاده کرد؟

امواج مایکروویو موجب ورود جریان به فلز می شود. این جریان ممکن است تا حدی فلز را گرم کند که موجب آتش سوزی شود . بنابراین ، استفاده از ظروف فلزی اصلا کار معقولی نیست .

مزایای استفاده از مایکروویو چیست؟

از جمله مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- پخت سریعتر غذا

- با توجه به زمان کوتاهتر پخت مقدار بیشتری از موادغذایی مفید و ویتامینها در غذای پخته شده باقی خواهند ماند.

- صرفه جویی در هزینه و وقت

- نیاز کمتر به ظروف و در نتیجه شستشوی کمتر

زمان پخت و وات مایکروویو:

همان طور که ذکر شد زمان پخت به وات دستگاه وابسته است. مقادیر بیشتر غذا به زمان بیشتری برای گرم شده نیاز دارد؛ اگر مقدار غذا دو برابر شود، باید زمان پخت بین 50 تا 60 درصد افزایش یابد. بیشتر مایکروویوها بین 600 تا 700 وات هستند. مطالعه دفترچه راهنمایی که سازنده های مایکروویو همراه آن ارائه می کنند بهترین راه برای اطلاع از نحوه ی استفاده از آن است. مقدار وات ادعا شده در دفترچه راهنما سازنده مقدار توان ماکزیمم ممکن برای وسیله می باشد.

روش ساده ای برای اطلاع از میزان وات مایکروویو وجود دارد. در این روش یک فنجان آب با دمایی برابر دمای اتاق را داخل مایکروویو قرار داده و آن را با حداکثر توان روشن کنید تا زمانی که آب به جوش بیاید. زمانی که طول می کشد تا آب به جوش بیاید را ثبت کنید. به طور کلی این زمان برای مایکروویو 600 تا 700 واتی تقریبا برابر 2?5 تا 3 دقیقه است. مایکروویوی با وات بالاتر آب را در زمانی کمتر به جوش می آورد.

نکته های ایمنی در مورد مایکروویو

تنها از ظروف مخصوص مایکروویو استفاده کنید و از هیچ وسیله با روکش فلزی استفاده نکنید برای تست اینکه آیا وسیله ای(ظرفی) برای استفاده در مایکروویو مناسب است یا نه آن را به همراه یک فنجان آب داخل مایکروویو قرار دهید و آن را برای 100 درصد قدرت پخت برای 1 دقیقه روشن کنید. در این آزمایش اگر وسیله گرم شود ولی آب فنجان سرد باشد، وسیله مورد نظر برای استفاده داخل مایکروویو مناسب نیست.

جهت ادامه مطلب به سایت اف ایکس سنتر مراجعه کنید.