سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درجه ترموستات یخچال در فصول مختلف سال، تعمیر لوازم خانگی

یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد و خیلی از ما در مورد آن دچار اشتباه می شویم تنطیم درجه ترموستات یخچال است. اینکه در چه فصلی در چه اندازه ای تنظیم کنیم و یا هر یخچال نسبت به نوع و استفاده آن و یا محیطی که در آن قرار دارد می تواند شرایط متفاوتی نیز داشته باشد.

دمای مناسب یخچال دو تا پنج درجه سانتی‌گراد است اما توجه داشته باشید که دما در همه قسمت‌های یخچال یکسان نیست؛ بنابراین با قرار دادن مواد غذایی در طبقات مختلف از آنها بهتر نگهداری کنید.
کشوهای پایینی با دمای 10 درجه سانتی‌گراد، مخصوص نگهداری میوه و سبزیجات هستند. خنک‌ترین قسمت یخچال طبقه پایین، روی کشوی مربوط به میوه و سبزیجات است که 2 درجه سانتی‌گراد دما دارد. گوشت و ماهی‌های تازه را باید در این طبقه نگهداری کرد. «تخم مرغ، محصولات لبنی، باقیمانده غذاها، شیرینی‌جات و محصولاتی که بعد از باز کردن باید در یخچال نگهداری شوند» را در طبقه میانی (4/5 درجه سانتی‌گراد) و طبقه بالای آن (8 درجه سانتی‌گراد) نگهداری کنید.
خانه بندی‌های روی در یخچال، گرم‌ترین نقاط یخچال هستند که دمای بین 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد داشته و مخصوص نگهداری محصولاتی است که به سرمای زیادی نیاز ندارند؛ از قبیل نوشیدنی‌ها، سس‌ها و کره.

دمای درون فریزر معمولا 3 تا 4 درجه زیر صفر و دمای درون یخچال باید 3 تا 4 درجه بالای صفر باشد، تنظیم نادرست ترموستات علاوه بر این که سبب فاسد شدن و یخ زدگی مواد غذایی می شود مصرف انرژی را هم افزایش می دهد.

اگر می خواهید یخچالتان دوام بیشتری داشته باشد: یخچال را در جایی قرار دهید که دور از وسایل حرارتی از قبیل اجاق گاز و آبگرمکن باشد. برای افزایش طول عمر نوار دور یخچال باید همیشه تمیز باشد تا قدرت چسبندگی آهن ربای نوار بیشتر شود. برای تمیز کردن یخچال همیشه از دستمال نمدار و سپس خشک استفاده کنید. قسمت موتور یخچال را با جاروبرقی یا سشوار تمیز کنید تا مخفی گاه سوسک نشود. درفصل زمستان از درجه های بین 1 تا 2 و در تابستان از درجه های 2 تا 4 استفاده کنید.

مناسب‌ترین درجه ی سرمای درون فریزر که هم مواد غذایی را سالم نگه می‌دارد و هم مانع از بین رفتن ویتامین‌ها و خواص خوراکی‌ها می‌شود، 16- تا 20- درجه سانتی‌گراد است.

دمای یخچال باید طوری تنظیم گردد که همیشه چهار درجه سانتی گراد و یا پائین تر (این دما در ماه های گرم و سرد سال با هم تفاوت دارد) باشد.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت اف ایکس سنتر مراجعه کنید.