سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمیز کردن مایکروفر،تعمیر لوازم خانگی

مایکروفر وسیله‌ای است که مثل هر لوازم خانگی دیگری، نیاز به تمیز کردن دارد و در صورتی هم که به روش‌های درستی تمیز نشود، ممکن است دچار بوی بد شود و کارایی آن پایین بیاید. در این مطلب چند روش کاربردی برای تمیز کردن مایکروفر شرح داده ایم.

روش اول

یک کاسه یا لیوان مناسب مایکروفر را تا نیمه از آب پر کنید سپس یک قاشق غذاخوری سرکه‌ی سفید به آن اضافه کرده و آن را درون مایکروفر قرار دهید. مایکروفر را برای 5 دقیقه روشن کنید.البته در مایکروفرهای با قدرت بالا زمان کمتری برای این کار نیاز دارید. اولین باز حتما حواستان به مایکروفر باشد تا دراین روش بخار سرکه سبب تحریک کردن دیواره‌های مایکروفر و نرم شدن چربی‌ها و کثیفی‌های خشک شده شود.سپس ظرف را از مایکروفر خارج کرده و با یک دستمال یا پارچه درون آن را تمیز کنید. کثیفی‌ها باید به راحتی پاک شوند. در آخر هم ظرف یا سینی گردانی را که در مایکروفر وجود دارد خارج کرده و مانند ظروف معمولی بشویید.

روش دوم

یک ظرف مناسب مایکروفر را تا نیمه آب گرم بریزید. به میزان مناسب از مایع ظرفشویی را به آن اضافه کنید. سپس ظرف را برای یک دقیقه یا مدت زمانی که مایع شروع به بخار شدن کند، در مایکروفر قرار دهید.سپس آن را خارج کرده و با یک اسفنج مرطوب درون مایکروفر را تمیز کنید. بخار تمام کثیفی‌ها را نرم کرده است و شما می‌توانید به راحتی آنها را از سطح مایکروفر پاک کنید. به علاوه می‌توانید برای از بین بردن بوی بد در این روش از جوش شیرین نیز استفاده کنید.

جهت مشاهده مقاله به سایت اف ایکس سنتر مراجعه کنید .