سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برق داشتن بدنه یخچال،تعمیر لوازم خانگی

معمولاً وقتی که بدنه یخچال برق دارد مشکل میتواند به موارد زیر بستگی داشته باشد:

 1- ترموستات اتصال بدنه دارد

2- موتور اتصال بدنه دارد

3- بدون روکش بودن ناحیه ای از سیم های رابط

4- عیب داشتن موتور

5- سر پیچ لامپ داخل یخچال اتصال بدنه دارد

6- سیم های رابط معیوب شده اند

برای رفع اشکال(برق داشتن بدنه)در ابتدا باید یخچال را از برق بکشید سپس رله استارت و اوورلود را از موتور جدا ‌کنید و در نهایت یخچال را مجددا به برق متصل کنید پس از این مرحله با ولت متر و یا فاز متر وجود برق در بدنه یخچال را تست کنید.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت اف ایکس سنتر مراجعه کنید.

 

 


علت گرم نشدن مایکروفر، تعمیر لوازم خانگی

مشکلات متعددی می‌تواند به عنوان دلیل گرم نکردن مواد غذایی در مایکروفر در نظر گرفته شوند. از میان مشکلات گرم نشدن غذا می‌توان به طور عمده به ایرادات احتمالی زیر اشاره کرد.

 1-مگنترون

مگنترون امواج رادیویی را با طول موج بلند طول می‌کند. این امواج با نفوذ در مواد غذایی، مولکول‌های آب را به ارتعاش در می‌آورند، ارتعاش مولکول‌های آب گرما تولید کرده و غذا گرم و در نتیجه می‌پزد.

مگنترون از ولتاژ بالا استفاده می‌کند و منبع جریان مستقیم DC بالا برای ایجاد فرکانسی که غذا را می‌پزد لازم است. اگر مگنترون بسوزد، مایکروفر گرم نخواهد کرد. مگنترون قابل تعمیر نیست، اگر مگنترون سوخته باشد، و شما باید آن را تعویض نمایید.

2-میکروسوییچ درب مایکروفر

علت دیگر می‌تواند خرابی میکروسویچ درب باشد. سویچ درب به دیگر قسمت‌های مایکروفر پیغام می‌دهد که برق برسد وقتی بسته باشد، و وقتی باز می‌شود گرما قطع خواهد شد.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت اف ایکس سنتر مراجعه کنید



علت خشک نکردن ماشین لباسشویی،تعمییر لوازم خانگی

خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که  عبارتند از :

 

1-در صورتی که شیلنگ آب مسدود شده باشد و یا عملکرد پمپ تخلیه با مشکل جدی مواجه شده باشد. خشک کن لباسشویی نمی‌تواند به خوبی لباس‌ها را خشک کند. 

2-موتور لباسشویی با مشکل مواجه شده است و از عملکرد مناسبی برخوردار نیست.

3-کلید فعال کردن خشک کن لباسشویی از کار افتاده است.

4-اگر تنظیمات شما (زمان، نوع پارچه، درجه حرارت و غیره) با نوع چیزی که قصد خشک کردنش را دارید مطابقت نداشته باشد، خشک‌کن بی‌اثر خواهد بود.

5-خازن راه انداز یا برد ماشین لباسشویی با مشکل مواجه شده است.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت اف ایکس سنترمراجعه کنید.



چه چیز هایی را نباید در ماشین لباسشویی انداخت، تعمیر لوازم خانگی

ماشین لباسشویی وسیله ای است که  در صورت عدم استفاده صحیح می تواند به مشکلاتی دچار شود که برایتان مطلوب نخواهد بود . در ادامه اقلامی را که در ماشین لباسشویی نباید قرار دهید، شرح کرده ایم.

 1-سکه ها

اگرسکه ها در یکی از لوله های تخلیه گیر کنند و آن ها را مسدود کنند، آب تخلیه نمی شود و ممکن است فشار آب انقدر زیاد شود که شیشه جلوی لباسشویی را بشکند. یا بدتر از آن به درام آسیب بزند و مخزن خارجی را سوراخ کند و باعث خسارت جدی به لباسشویی شود.

2-کلید ها

قبل از شستن، لباس ها را حتماً بررسی کنید .کلید مانند سکه ممکن است باعث خراش و خراب شدن درام شود یا در لوله تخلیه لباسشویی گیر کند و باعث سوراخ شدن آن شود.

3-لکه های قابل اشتعال

هرگز لباس هایی که لکه های قابل اشتعال مانند لکه بنزین دارند را در ماشین لباسشویی نیندازید؛ زیرا ممکن است باعث آتش سوزی و انفجار شود. قبل از اینکه لباس را در ماشین لباسشویی بیندازید، باید لکه بنزین را از بین ببرید و بعد آن را در لباسشویی بیندازید.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت اف ایکس سنتر مراجعه کنید



تمیز کردن مایکروفر،تعمیر لوازم خانگی

مایکروفر وسیله‌ای است که مثل هر لوازم خانگی دیگری، نیاز به تمیز کردن دارد و در صورتی هم که به روش‌های درستی تمیز نشود، ممکن است دچار بوی بد شود و کارایی آن پایین بیاید. در این مطلب چند روش کاربردی برای تمیز کردن مایکروفر شرح داده ایم.

روش اول

یک کاسه یا لیوان مناسب مایکروفر را تا نیمه از آب پر کنید سپس یک قاشق غذاخوری سرکه‌ی سفید به آن اضافه کرده و آن را درون مایکروفر قرار دهید. مایکروفر را برای 5 دقیقه روشن کنید.البته در مایکروفرهای با قدرت بالا زمان کمتری برای این کار نیاز دارید. اولین باز حتما حواستان به مایکروفر باشد تا دراین روش بخار سرکه سبب تحریک کردن دیواره‌های مایکروفر و نرم شدن چربی‌ها و کثیفی‌های خشک شده شود.سپس ظرف را از مایکروفر خارج کرده و با یک دستمال یا پارچه درون آن را تمیز کنید. کثیفی‌ها باید به راحتی پاک شوند. در آخر هم ظرف یا سینی گردانی را که در مایکروفر وجود دارد خارج کرده و مانند ظروف معمولی بشویید.

روش دوم

یک ظرف مناسب مایکروفر را تا نیمه آب گرم بریزید. به میزان مناسب از مایع ظرفشویی را به آن اضافه کنید. سپس ظرف را برای یک دقیقه یا مدت زمانی که مایع شروع به بخار شدن کند، در مایکروفر قرار دهید.سپس آن را خارج کرده و با یک اسفنج مرطوب درون مایکروفر را تمیز کنید. بخار تمام کثیفی‌ها را نرم کرده است و شما می‌توانید به راحتی آنها را از سطح مایکروفر پاک کنید. به علاوه می‌توانید برای از بین بردن بوی بد در این روش از جوش شیرین نیز استفاده کنید.

جهت مشاهده مقاله به سایت اف ایکس سنتر مراجعه کنید .