سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی در مورد یخچال، تعمیر لوازم خانگی

یخچال یکی از مهم ترین وسیله ها در آشپز خانه می باشد و تمیزی و بهداشت آن بسیار حائز اهمیت است.

-برای شروع، یخچال تان را از برق بکشید. با وجودی که قفسه ها و کشو های پلاستیکی که هنوز سرد هستند را می توان با آب گرم و مایع ظرفشویی شست، قسمت های سرامیکی و شیشه ای بدون هم دما شدن با محیط بیرون از یخچال احتمال ترک برداشتن دارند.

محتویات یخچال فریزر را در یک سردکننده ی موقتی قرار دهید. بسته های تاریخ گذشته و سایر مواد غذایی که دیگر تازه نیستند را دور بریزید.

-تمام قفسه ها و کشوهای قابل جدا شدن را دربیاورید . تمام وسایل یخچال را با مایع ظرفشویی تمیز کنید.

توجه داشته باشید که شیشه ها را با آب داغ نشورید زیرا امکان ترک خوردن و شکستن آنها وجود دارد .

برای از بین بردن لکه های سر سخت از محلول آمونیاک استفاده کنید . 1 واحد آمونیاک را با 5 واحد آب داغ مخلوط کنید و وسایل را قبل از شستشو در آنها خیس کنید .

همچنین قبل از گذاشتن قطعات یخچال حتما کاملا آنها را خشک کنید .

داخل یخچال را با یکی از مواد زیر با یک اسفنج یا ابر نرم تمیز کنید .

1- 2قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک لیتر آب داغ مخلوط کنید .

2- 1واحد سرکه سیب با 3 واحد آب داغ مخلوط کنید .

3-برای لکه های سر سخت میتوانید از خمیر دندان معمولی ( غیر ژله ای ) استفاده نمایید .

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت اف ایکس سنتر مراجعه کنید

 

 


درجه ترموستات یخچال در فصول مختلف سال، تعمیر لوازم خانگی

یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد و خیلی از ما در مورد آن دچار اشتباه می شویم تنطیم درجه ترموستات یخچال است. اینکه در چه فصلی در چه اندازه ای تنظیم کنیم و یا هر یخچال نسبت به نوع و استفاده آن و یا محیطی که در آن قرار دارد می تواند شرایط متفاوتی نیز داشته باشد.

دمای مناسب یخچال دو تا پنج درجه سانتی‌گراد است اما توجه داشته باشید که دما در همه قسمت‌های یخچال یکسان نیست؛ بنابراین با قرار دادن مواد غذایی در طبقات مختلف از آنها بهتر نگهداری کنید.
کشوهای پایینی با دمای 10 درجه سانتی‌گراد، مخصوص نگهداری میوه و سبزیجات هستند. خنک‌ترین قسمت یخچال طبقه پایین، روی کشوی مربوط به میوه و سبزیجات است که 2 درجه سانتی‌گراد دما دارد. گوشت و ماهی‌های تازه را باید در این طبقه نگهداری کرد. «تخم مرغ، محصولات لبنی، باقیمانده غذاها، شیرینی‌جات و محصولاتی که بعد از باز کردن باید در یخچال نگهداری شوند» را در طبقه میانی (4/5 درجه سانتی‌گراد) و طبقه بالای آن (8 درجه سانتی‌گراد) نگهداری کنید.
خانه بندی‌های روی در یخچال، گرم‌ترین نقاط یخچال هستند که دمای بین 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد داشته و مخصوص نگهداری محصولاتی است که به سرمای زیادی نیاز ندارند؛ از قبیل نوشیدنی‌ها، سس‌ها و کره.

دمای درون فریزر معمولا 3 تا 4 درجه زیر صفر و دمای درون یخچال باید 3 تا 4 درجه بالای صفر باشد، تنظیم نادرست ترموستات علاوه بر این که سبب فاسد شدن و یخ زدگی مواد غذایی می شود مصرف انرژی را هم افزایش می دهد.

اگر می خواهید یخچالتان دوام بیشتری داشته باشد: یخچال را در جایی قرار دهید که دور از وسایل حرارتی از قبیل اجاق گاز و آبگرمکن باشد. برای افزایش طول عمر نوار دور یخچال باید همیشه تمیز باشد تا قدرت چسبندگی آهن ربای نوار بیشتر شود. برای تمیز کردن یخچال همیشه از دستمال نمدار و سپس خشک استفاده کنید. قسمت موتور یخچال را با جاروبرقی یا سشوار تمیز کنید تا مخفی گاه سوسک نشود. درفصل زمستان از درجه های بین 1 تا 2 و در تابستان از درجه های 2 تا 4 استفاده کنید.

مناسب‌ترین درجه ی سرمای درون فریزر که هم مواد غذایی را سالم نگه می‌دارد و هم مانع از بین رفتن ویتامین‌ها و خواص خوراکی‌ها می‌شود، 16- تا 20- درجه سانتی‌گراد است.

دمای یخچال باید طوری تنظیم گردد که همیشه چهار درجه سانتی گراد و یا پائین تر (این دما در ماه های گرم و سرد سال با هم تفاوت دارد) باشد.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت اف ایکس سنتر مراجعه کنید.

 

 


نکات افزایش طول عمر ماشین لباسشویی، تعمیر لوازم خانگی

 

نکات بسیاری هستند که با رعایت نکردن هر یک از آنها ممکن است به ماشین ظرفشویی آسیب وارد شود.

ولی رعایت این نکات سبب افزایش طول عمر ماشین لباسشویی میشود.

 1-قبل از شستشوی ظرف مواد غذایی چسبیده به آن را جدا کنید.

 وقتی ظروف مختلف غذا را به همراه مواد غذایی و انواع چربی‌های چسبیده به آن درون ماشین ظرفشویی قرار می‌دهیم، عملکرد و کارایی ماشین برای نظافت ظروف پایین می‌آید. برای افزایش کارایی ماشین ظرفشویی، ابتدا ذرات مواد غذایی و چسبیده به ظروف را از آن جدا کنید تاعملیات شستشو بدون هیچ مشکلی

صورت گیرد.

2-استفاده به اندازه واستفاده از شوینده‌های مقرون به صرفه

 برای شستشوی بهتر ظروف خود از شوینده‌های مقرون به صرفه استفاده کنید؛ به طور مثال از شوینده‌هایی استفاده کنید که نیاز به افزودنی خاصی نداشته باشند. اگر به صورت تصادفی شوینده‌هایی را خریداری کردید که نیاز به افزودنی برای تمیزکاری دارند؛ نگران نباشید، شما می‌توانید از سرکه سفید به عنوان یک مکمل تمیز کننده خوب استفاده کنید.

توجه کنید که دقیقا به همان اندازه پیشنهادی، پودر داخل ماشین ظرفشویی بریزید. پودر بیش تر روی ظرف ها باقی می ماند و مقدار کم تر آن باعث کثیف ماندن ظروف می شود.

3-دمای آب گرم ماشین ظرفشویی راتنظیم کنید

 تنظیم دمای آب گرم ماشین ظرفشویی با میزان تمیز کاری آن رابطه مستقیم دارد.معمولا بهترین دما برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشوی دمایی بین 100 الی 120 درجه فارنهایت (تقریبا 38 الی 49 درجه سانتی گراد) است. وقتی دمای آب بیش از اندازه بالا برود آب در محیط داخلی ماشین بخار می‌شود و این بخار توانایی پاک کردن ذرات غذا از روی ظروف را ندارد در نتیجه پس از شستشو بقایای غذا روی ظروف باقی می‌ماند.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت اف ایکس سنتر مراجعه کنید.

 



تفاوت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود

 

تفاوت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود

  1-. در شرکت با مسئولیت محدود حداقل شرکا 2 نفر است در حالیکه  در شرکت سهامی خاص حداقل 3 نفر سهامدار نیاز می باشد.
2- سرمایه اولیه در شرکت با مسئولیت محدود تنها در اساسنامه قید می گردد و نیازی به افتتاح حساب و واریز وجه نمی باشد.در صورتی که در شرکت سهامی خاص ، سهامداران مکلفند که حداقل 35 % از سرمایه اولیه را به حسابی به نام شرکت تودیع دهند و گواهی مربوطه به هنگام تشکیل شرکت ارائه گردد و 65 % باقیمانده سرمایه در تعهد سهامداران بماند.
3-انتخاب بازرس اصلی و علی البدل در شرکت سهامی خاص اجباری ولی در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است.
4-مدت مدیریت مدیران در شرکت با مسئولیت محدود محدودیتی ندارد و اعضای شرکت می توانند مدت محدود یا نامحدود برای مدیران در نظر بگیرند اما در شرکت های سهامی خاص مدیران حداکثر به مدت دو سال انتخاب می شوند.
5- اعضای هیات مدیره در شرکت با مسئولیت محدود ملزم به انتخاب روزنامه کثیرالانتشار نیستند اما انتخاب روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی دعوت شرکت در سهامی خاص الزامی است .
6-مدیران شرکت با مسئولیت محدود را می توان از بین شرکاء یا خارج از آن ها انتخاب نمود اما در شرکت سهامی خاص مدیران باید حتماَ از میان سهامداران شرکت انتخاب شوند و یا بعد از انتخاب تعداد و سهام وثیقه ای که در اساسنامه معین شده است را تهیه و به صندوق شرکت تسلیم نمایند.
7-تشکیل مجامع عمومی در شرکت با مسئولیت محدود شرایط مشکل تری دارد ، اما برای تشکیل مجامع عمومی شرکت های سهامی خاص شرایط آسان تری در نظر گرفته شده است.
8-واگذاری سهام در شرکت های با مسئولیت محدود با توافق سه چهارم شرکا و پس از ثبت در دفتر خانه اسناد رسمی انجام می شود اما این امر در شرکت های سهامی به شکل نقل و انتقال عادی سهام انجام می گیرد.
9-حق رای در شرکت سهامی خاص به تعداد سهام و در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه خواهد بود.
10-سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شرکا فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات می باشد.

جهت ادامه مطلب به سایت  موسسه حقوقی ثبت سفیر مراجعه کنید

 

 



آیا امواج مایکروویو مضر است و چند نکته کاربردی در مورد ماکروویو

آیا امواج مایکروویو مضر است ؟

مقدار کمی موج مایکروویو مضر نیست . امواج مایکروویو به طور معمول اطراف ما را احاطه کرده است . امواج ارسالی ماهواره ها ، تلفن همراه و حتی به وسیله امواج حرارتی در اطراف ما مایکروویو است . یک اجاق مایکروویوی که به درستی طراحی شده هیچ موج مایکروویوی را به بیرون منتقل نمی کند  .

چرا از ظروف فلزی نمی توان در مایکروفر استفاده کرد؟

امواج مایکروویو موجب ورود جریان به فلز می شود. این جریان ممکن است تا حدی فلز را گرم کند که موجب آتش سوزی شود . بنابراین ، استفاده از ظروف فلزی اصلا کار معقولی نیست .

مزایای استفاده از مایکروویو چیست؟

از جمله مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- پخت سریعتر غذا

- با توجه به زمان کوتاهتر پخت مقدار بیشتری از موادغذایی مفید و ویتامینها در غذای پخته شده باقی خواهند ماند.

- صرفه جویی در هزینه و وقت

- نیاز کمتر به ظروف و در نتیجه شستشوی کمتر

زمان پخت و وات مایکروویو:

همان طور که ذکر شد زمان پخت به وات دستگاه وابسته است. مقادیر بیشتر غذا به زمان بیشتری برای گرم شده نیاز دارد؛ اگر مقدار غذا دو برابر شود، باید زمان پخت بین 50 تا 60 درصد افزایش یابد. بیشتر مایکروویوها بین 600 تا 700 وات هستند. مطالعه دفترچه راهنمایی که سازنده های مایکروویو همراه آن ارائه می کنند بهترین راه برای اطلاع از نحوه ی استفاده از آن است. مقدار وات ادعا شده در دفترچه راهنما سازنده مقدار توان ماکزیمم ممکن برای وسیله می باشد.

روش ساده ای برای اطلاع از میزان وات مایکروویو وجود دارد. در این روش یک فنجان آب با دمایی برابر دمای اتاق را داخل مایکروویو قرار داده و آن را با حداکثر توان روشن کنید تا زمانی که آب به جوش بیاید. زمانی که طول می کشد تا آب به جوش بیاید را ثبت کنید. به طور کلی این زمان برای مایکروویو 600 تا 700 واتی تقریبا برابر 2?5 تا 3 دقیقه است. مایکروویوی با وات بالاتر آب را در زمانی کمتر به جوش می آورد.

نکته های ایمنی در مورد مایکروویو

تنها از ظروف مخصوص مایکروویو استفاده کنید و از هیچ وسیله با روکش فلزی استفاده نکنید برای تست اینکه آیا وسیله ای(ظرفی) برای استفاده در مایکروویو مناسب است یا نه آن را به همراه یک فنجان آب داخل مایکروویو قرار دهید و آن را برای 100 درصد قدرت پخت برای 1 دقیقه روشن کنید. در این آزمایش اگر وسیله گرم شود ولی آب فنجان سرد باشد، وسیله مورد نظر برای استفاده داخل مایکروویو مناسب نیست.

جهت ادامه مطلب به سایت اف ایکس سنتر مراجعه کنید.